روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

اندونزی در تلاش برای پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی

  • کد خبر: ۱۹۷۳۴۴
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
اندونزی در تلاش برای پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی
وزیر امور خارجه اندونزی به مساله استاندارد دوگانه در اعمال قوانین بین‌الملل در مساله فلسطین اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از پایگاه خبری Tempo.co، «رنتو مرسودی» وزیر خارجه اندونزی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که برای بررسی مساله درگیری‌ها در غزه برگزار شده بود، این اظهارات را مطرح کرد.

وی افزود: ما باید استاندارد دوگانه در اعمال قوانین بین‌الملل را که به شدت حرمت این قوانین را تضعیف می‌کند، متوقف کنیم.

وی افزود:‌ آیا آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، بر اساس قوانین بین‌الملل است یا بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌الملل؟ بیایید با خودمان در پاسخ به این سوال صادق باشیم.

این دیپلمات ارشد اندونزیایی همچنین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آتش‌بس دائم، کمک‌های بی‌وقفه بشری، برقراری عدالت و آغاز روند صلح و سیاسی شد.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ راه حلی سیاسی برای این درگیری وجود ندارد. اشغال سرزمین فلسطین باید پایان یابد.

مرسودی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت که اندونزی به طور قانونی «اسرائیل» را در دیوان بین‌المللی دادگستری تعقیب خواهد کرد.

مرسودی خاطرنشان کرد که اندونزی نمی‌تواند در برابر دیدن کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌گناه و با خاک یکسان شدن خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها و اینکه به آوار تبدیل شده‌اند، سکوت کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->